Odbor účetnictví a správy majetku (pozemky)

1/ odbor účetnictví

  • vede komplexní  účetnictví městské části – účtuje o stavu, pohybu a rozdílu majetku, pohledávek a závazků, o nákladech a výnosech, o výdajích a příjmech a o výsledku hospodaření včetně sestavování účetní závěrky a vedení  účetních knih
  • vede evidenci movitého majetku městské části na PC 
  • provádí čtvrtletní přejímky účetní závěrky příspěvkových organizací včetně kontroly úplnosti vykazovaných skutečností
  • obstarává za MČ platební a zúčtovací styk, bankovní dispozice a převody  finančních prostředků všech účtů MČ, sleduje a eviduje pohyb a stav  finančních prostředků na bankovních účtech a provádí kontrolu bankovních  zůstatků a hotovostí
  • zpracovává veškeré účetní uzávěrky včetně  daňových přiznání a to jak v hlavní činnosti, tak i v  hospodářské činnosti
  • samostatně zajišťuje agendu daně z příjmů a zabezpečuje daňové řízení se správcem daně
  • je pověřen funkcí hlavního účetního ve smyslu zákona o finanční kontrole ve veřejné správě
  • spolupracuje na provedení periodické inventarizace majetku a závazků a sestavení závěrečné zprávy o průběhu inventarizace
  • vede  mzdovou agendu zaměstnanců ÚMČ a členů ZMČ – přebírá a kontroluje  vstupní podklady, zpracovává je na PC, provádí tisk výplatních lístků a  výplatních listin, rekapitulaci vyplácených mezd, spoření, půjček a  exekucí, přehled odvodů pojistného na zdravotní pojištění, sociální  zabezpečení a příspěvků na státní politiku zaměstnanosti, nemocenského  pojištění, mzdových listů evidenčních lístků a daňového vyúčtování
  • vede agendu daní ze závislé činnosti
  • zpracovává hlášení ISP
  • na základě pokynů sestavuje návrh plánu rozpočtového výhledu hl. činnosti a návrh plánu VHČ
  • připravuje návrhy  rozpočtu městské části s rozsáhlou vnitřní strukturou příjmových  a výdajových položek s náročnými podmínkami pro jeho sestavování,  usměrňování hospodaření podle tohoto rozpočtu a jeho vyhodnocování
  • realizuje a provádí rozpočtová opatření na základě usnesení ZMČ
  • realizuje a provádí vnitřní rozpočtová opatření na základě souhlasu starosty
  • zpracovává analýzu efektivnosti vynakládaných finančních prostředků a předkládá doporučení a návrhy opatření ke zlepšení efektivnosti hospodaření
  • je pověřen funkcí správce rozpočtu ve smyslu zákona o finanční kontrole ve veřejné správě
  • provádí čtvrtletní přejímky plnění rozpočtu příspěvkových organizací včetně kontroly úplnosti vykazovaných skutečností
  • provádí čtvrtletní vyhodnocení plnění rozpočtu včetně zpracování příslušných tabulek
  • zajišťuje  agendu správy dotací nebo jiných účelově vázaných prostředků, provádí kontrolu čerpání a užití dotací nebo jiných účelově vázaných prostředků  a zpracovává finanční vypořádání MČ
  • provádí ověřování shody opisů nebo kopie s listinou dle zák.č. 21/2005 Sb.
  • provádí ověřování pravosti podpisu fyzických osob dle zák.č. 21/2005 Sb.
  • vydává výstupy z Czech Pointu
     

2/ správa majetku (pozemky)

  • vede evidenci nemovitého majetku / pozemky/ včetně kontroly podle LV v katastru nemovitostí, geometrických plánů
  • provádí  inventarizaci nemovitého majetku – inventurní soupisy a přehledy pro  MHMP, sleduje přírůstky a úbytky nemovitého majetku a jeho ocenění
  • připravuje podklady pro projednávání záměrů o nakládání s obecním majetkem
  • připravuje ve spolupráci s odborem smluv, daní a poplatků podklady na pronájem obecního majetku
  • provádí vyvěšování záměrů pronajmout, směnit nebo prodat obecní majetek na základě usnesení ZMČ.
  • připravuje veškeré náležitosti, týkající se směnných a kupních smluv, včetně  jejich uzavření a podání Magistrátu hl.m.Prahy ke schválení a podání  návrhu na vklad na KÚ
  • po povolení vkladu odpovídá za oznámení této skutečnosti MHMP za účelem zaplacení daně z převodu nemovitostí
  • provádí operativní činnosti na základě požadavků nadřízených složek vč. zastupitelského sboru.