Odbor účetnictví a správy majetku (pozemky)
1/ odbor účetnictví
- vede komplexní účetnictví městské části – účtuje o stavu, pohybu a rozdílu majetku, pohledávek a závazků, o nákladech a výnosech, o výdajích a příjmech a o výsledku hospodaření včetně sestavování účetní závěrky a vedení účetních knih
- vede evidenci movitého majetku městské části na PC
- provádí čtvrtletní přejímky účetní závěrky příspěvkových organizací včetně kontroly úplnosti vykazovaných skutečností
- obstarává za MČ platební a zúčtovací styk, bankovní dispozice a převody finančních prostředků všech účtů MČ, sleduje a eviduje pohyb a stav finančních prostředků na bankovních účtech a provádí kontrolu bankovních zůstatků a hotovostí
- zpracovává veškeré účetní uzávěrky včetně daňových přiznání a to jak v hlavní činnosti, tak i v hospodářské činnosti
- samostatně zajišťuje agendu daně z příjmů a zabezpečuje daňové řízení se správcem daně
- je pověřen funkcí hlavního účetního ve smyslu zákona o finanční kontrole ve veřejné správě
- spolupracuje na provedení periodické inventarizace majetku a závazků a sestavení závěrečné zprávy o průběhu inventarizace
- vede mzdovou agendu zaměstnanců ÚMČ a členů ZMČ – přebírá a kontroluje vstupní podklady, zpracovává je na PC, provádí tisk výplatních lístků a výplatních listin, rekapitulaci vyplácených mezd, spoření, půjček a exekucí, přehled odvodů pojistného na zdravotní pojištění, sociální zabezpečení a příspěvků na státní politiku zaměstnanosti, nemocenského pojištění, mzdových listů evidenčních lístků a daňového vyúčtování
- vede agendu daní ze závislé činnosti
- zpracovává hlášení ISP
- na základě pokynů sestavuje návrh plánu rozpočtového výhledu hl. činnosti a návrh plánu VHČ
- připravuje návrhy rozpočtu městské části s rozsáhlou vnitřní strukturou příjmových a výdajových položek s náročnými podmínkami pro jeho sestavování, usměrňování hospodaření podle tohoto rozpočtu a jeho vyhodnocování
- realizuje a provádí rozpočtová opatření na základě usnesení ZMČ
- realizuje a provádí vnitřní rozpočtová opatření na základě souhlasu starosty
- zpracovává analýzu efektivnosti vynakládaných finančních prostředků a předkládá doporučení a návrhy opatření ke zlepšení efektivnosti hospodaření
- je pověřen funkcí správce rozpočtu ve smyslu zákona o finanční kontrole ve veřejné správě
- provádí čtvrtletní přejímky plnění rozpočtu příspěvkových organizací včetně kontroly úplnosti vykazovaných skutečností
- provádí čtvrtletní vyhodnocení plnění rozpočtu včetně zpracování příslušných tabulek
- zajišťuje agendu správy dotací nebo jiných účelově vázaných prostředků, provádí kontrolu čerpání a užití dotací nebo jiných účelově vázaných prostředků a zpracovává finanční vypořádání MČ
- provádí ověřování shody opisů nebo kopie s listinou dle zák.č. 21/2005 Sb.
- provádí ověřování pravosti podpisu fyzických osob dle zák.č. 21/2005 Sb.
- vydává výstupy z Czech Pointu
2/ správa majetku (pozemky)
- vede evidenci nemovitého majetku / pozemky/ včetně kontroly podle LV v katastru nemovitostí, geometrických plánů
- provádí inventarizaci nemovitého majetku – inventurní soupisy a přehledy pro MHMP, sleduje přírůstky a úbytky nemovitého majetku a jeho ocenění
- připravuje podklady pro projednávání záměrů o nakládání s obecním majetkem
- připravuje ve spolupráci s odborem smluv, daní a poplatků podklady na pronájem obecního majetku
- provádí vyvěšování záměrů pronajmout, směnit nebo prodat obecní majetek na základě usnesení ZMČ.
- připravuje veškeré náležitosti, týkající se směnných a kupních smluv, včetně jejich uzavření a podání Magistrátu hl.m.Prahy ke schválení a podání návrhu na vklad na KÚ
- po povolení vkladu odpovídá za oznámení této skutečnosti MHMP za účelem zaplacení daně z převodu nemovitostí
- provádí operativní činnosti na základě požadavků nadřízených složek vč. zastupitelského sboru.