Modernizace traťového úseku Praha-Smíchov (mimo) - Černošice (mimo)
15.4.2021
Letecké záběry z dronu, které přehledně ukazují postup prací při modernizaci traťového úseku zde
Postup prací:
1. mostní objekt přes cyklostezku v rámci
rekonstrukce traťového úseku Praha-Smíchov - Odbočka Barrandov o délce 800 m
o je obnoven železniční spodek a železniční svršek
o v současné době jsou obě koleje rekonstruovány včetně odvodnění a přilehlých svahů
o ještě zbývá převěsit trakční
vedení
2. dále od Odbočky Barrandov, kolejové spojky v pozadí, až do Radotína včetně je v současné době rekonstruována 2.
traťová kolej a celá sudá kolejová skupina nádraží, kdy kolejnice z traťového úseku jsou používány zpět v novém kolejišti, pro
demontáž a montáž je užita technologie Donelli
3. zcela rekonstruovaný mostní objekt v ulici Podjezd, jediné přístupové
komunikaci do oblasti Malá Chuchle je nutné založit tryskovou injektáží vzhledem k vysoké hladině podzemní vody, což platí v celé délce
stavby
4. po dobu výstavby mostu je podjezd pod železniční tratí nahrazen provizorním přejezdem s plnohodnotným zabezpečovacím
zařízením, postaveným zhruba v místě původního přejezdu
5. převozná trakční měnírna byla rozšířena na dvojnásobnou
kapacitu pro možnou rezervu výkonu v případě mimořádné situace
6. původní trakční měnírna byla zcela demontována a prostor
je v tuto chvíli připraven pro výstavbu nového objektu
7. přejezd ve Velké Chuchli zůstává jako ostrov, bude rekonstruován v
samém závěru stavebního postupu pro možné zkrácení času výluky silniční dopravy
8. nově budovaná rampa jako výstup z
podchodu v místě přesunuté zastávky Velká Chuchle, položené zhruba o 300 m blíže přejezdu pro lepší propojení s autobusovou dopravou a
centrem městské části
9. tříkilometrový traťový úsek je sevřen mezi komunikaci a skalní svah, tedy s možností přístupů jen
od přejezdu Velká Chuchle a z druhé strany až z Radotína
10. u sanovaných a upravovaných zárubních zdí je obnovován žlab pro
odtok vody, jeho kraj je navyšován vzhledem k vyšší niveletě rekonstruovaného kolejiště
11. nově zřízená provizorní lávka
pro pěší
12. ve vlastní stanici Radotín kromě úprav kolejiště probíhá výstavba
o kolizních trakčních základů
o
1 mostního objektu
o 2 podchodů pro pěší
o kabelovodu
o ostrovního nástupiště
13. u všech rekonstruovaných mostních
objektů a u nově zřizovaného kabelovodu bylo nutné provést pažení u nevyloučené koleje pro možnost postupné výstavby při zachování
provozu
14. na Berounském zhlaví stanice již proběhla rekonstrukce železničního mostu přes hlavní silniční tepnu, spolu s mostem
byla rekonstruována také odpovídající část kolejiště a část přejezdu Na Betonce, který po stavbě bude zrušen