Otázky a odpovědi

Základní pravidla pro užití Otázek a odpovědí

v modulu Otázky a odpovědi můžete vkládat své dotazy vztahující se k běžnému chodu Městské části Praha- Velká Chuchle a Úřadu MČ. Vaše dotazy budou zodpovězeny příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu. Vaše otázka bude na webových stránkách zobrazena ihned po vložení dotazu, odpověď bude připojena po zodpovězení otázky. Pokud bude Vaše otázka shledána jako obsáhlejší, komplikovanější nebo bude zahrnovat širší problematiku, může odpovědná osoba (zastupitel, úředník) určit, že vaše otázka nebude zodpovídána prostřednictvím webových stránek.

Na odpovědi prostřednictvím webových stránek není právní nárok. Vaše právo na svobodný přístup k informacím tím není omezeno, náležitosti žádosti, způsob poskytování informací, omezení práva na informace, postup při podávání a vyřizování písemných žádostí, odvolání, hrazení nákladů stanoví zákon o svobodném přístupu k informacím.

Otázky budou zodpovídány do 14 dnů, ve výjimečných případech do 30 dnů.

Dovolujeme si vás upozornit, že zodpovězeny budou pouze vámi podepsané a jasně formulované dotazy. Příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, obsahující komerční sdělení, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy zodpovídány nebudou.

Smazat příspěvek #1302

Zpět na otázky

Od: Ing. Daniel Kozický

11.4.2012 v 12:50

Vážený pane Burle,

Odpovídám Vám na váš dotaz ohledně možnosti zákazu průjezdu silnice mezi Slivencem a Chuchlí:
-do doby zprovoznění Pražského okruhu jezdilo Starochuchelskou v Chuchli cca 8 000 aut denně. Po otevření okruhu pokleslo toto číslo cca na 1/3. Z toho lze vyvozovat, že po uvolnění ulice K Barrandovu přestala být objížďka přes Chuchli zajímavá a tranzitní doprava je zde již v prakticky bezvýznamném podílu. Z tohoto důvodu nejsou ve studii navržena opatření na omezení průjezdu touto ulicí v tak hojné míře jako v Radotínské, navržena je zóna 30 km/h a úprava přechodu u nám. Chuchelských bojovníků
- pokud bychom místo těchto opatření osadili značky „Průjezd zakázán“ dle Vašeho návrhu, domnívám se že by bylo jednak problematické toto opatření prosadit a jednak by byla sporná jeho účinnost.
- Komunikace je ve správě TSK, čili MČ ani nemůže na odboru dopravy o osazení značek přímo požádat, možné je to pouze prostřednictvím TSK, které by s touto úpravou s největší pravděpodobností nesouhlasilo
- účinnost značek „Průjezd zakázán“ je pro takto velikou oblast značně sporná – každý kontrolovaný řidič bez problémů policistovi uvede, proč jede do Chuchle nebo do Slivence (na poštu, na oběd,...) a vymahatelnost tohoto značení je pak prakticky nulová.

S pozdravem
Ing. Daniel Kozický

PS: Ještě připojuji vyjádření spol. Cityplan

Osazení dopravní značky B32 na úseku ulice Starochuchelská – vyjádření zpracovatele dopravní studie
Pokud je osazena dopravní značka B32 a užije-li se nápisu "Průjezd zakázán", nesmí řidič projet takto označeným úsekem, aniž by jízdu přerušil, například za účelem naložení nebo složení nákladu. Bezdůvodné zastavení a následné projetí úseku označeného dopravní značkou „Průjezd zakázán“ je porušením uvedeného zákazu.
Zákaz průjezdu se využívá zejména v případě, že v obci existují dvě paralelní komunikace, přičemž jedna má být dopravně zklidněná. Úsek ulice Starochuchelská vytváří (mimo jiné) společně s ul. V Dolích a Pod Akáty dopravní propojení městských částí Chuchle a Slivenec. Alternativní trasa propojující tyto městské části je možná buď průjezdem ul. Na Hvězdárně a následně přes území Lochkova nebo přes ul. K Barrandovu.
Zjištěné dopravní důsledky osazení B32 do ul. Starochuchelská lze shrnout následovně:
- Pokles intenzity provozu na Starochuchelské o cca 30 - 40% (stávající podíl tranzitní dopravy);
- intenzita provozu před železničním přejezdem cca 4500 voz/24 hodin (dnes cca 6000 voz/24 hodin);
- nárůst intenzity dopravy v ul. Na Hvězdárně o více než 100% (dnes cca 600 voz/24 hodin);
- prodloužení vzdálenosti při cestě mezi Chuchlí a Slivencem o 75% (přes Lochkov) nebo o 280% (přes Barrandov) a s tím související nárůst cestovní doby a spotřebovaného paliva;
- snížení bezpečnosti při průjezdu obou alternativních tras neboť trasa přes Lochkov má nevhodné návrhové parametry a na trase přes Barrandov je vysoká intenzita provozu;
- obě alternativní trasy procházení obdobně jako ul. Starochuchelská zastavěným územím městských částí.
Z výše uvedeného výčtu lze konstatovat, že osazení B32 Průjezd zakázán do ul. Starochuchelská, by kromě teoreticky příznivého snížení intenzity dopravy na Starochuchelské negativně ovlivnilo místní dopravní vazby a to jak nárůstem ujeté vzdálenosti, tak i zvýšením intenzity a snížením bezpečnosti provozu na alternativních trasách. Vypočtený pokles intenzity na Starochuchelské by nastal za předpokladu, že by všichni řidiči zákaz respektovali. Prakticky toho nelze dosáhnout, a to vzhledem ke složitosti náhradní trasy a k obtížné vymahatelnosti zákazu sankcemi. Automatické dohledové zařízení není pro tento účel dosud vyvinuto a schváleno (narozdíl od zařízení kontrolujícího rychlost). Nelze předpokládat nepřetržitý dohled policistů, kteří by zastavovali všechna projíždějící vozidla, dotazovali se řidičů, případně projížděli kyvadlově úsek se zákazem a kontrolovali, zda řidič v Chuchli zastaví či nikoliv. Skutečná účinnost by byla tudíž výrazně nižší. Opatření bude proto obtížné odůvodnit a prosadit, přičemž s jeho uplatněním musí souhlasit příslušný silniční správní úřad (odbor dopravy magistrátu hl. m. Prahy). V kontextu stávajících intenzit dopravy na Starochuchelské nebylo tudíž toto dopravní opatření v dopravní studii doporučeno. Analýza vlivu opatření je do čistopisu studie doplněna.

vypracoval Ing. Lávic, CITYPLAN s.r.o.

PS: Vážený pane Burle,
z technických důvodů nelze příspěvek na fóru zveřejnit dříve než Vám úředník či zastupitel odpoví.
Děkuji za pochopení
Karel Havránek