Ježíšek na křížku překvapil kvalitou
Chuchelští divadelníci mě pozvali do bývalého autoservisu na velikonoční pašijové hry, které dávali pod názvem Ježíšku na
křížku. Šel jsem tam se zvědavostí, jak asi dnes vypadá divadelní ochotničení. Překvapení bylo opravdu veliké. Viděl jsem představení
plné kvalitního divadla, zábavy, chytrosti a nečekané profesionality. Vlastně aby ne, duchem inscenace, byla Andrea Marečková z líhně
Divadla Husa na provázku a z líhně hradecké éry Vladimíra Morávka. Zkušenost, násobící její přirozený komediantský smyl, byla vidět na
celé inscenaci. Ryzí a fantazijní komediantství bavilo a strhávalo nejen děti, ale i dospělé. Zaujali všichni, Ježíš Gerona Stewarda,
Stibůrek v dvojroli Jidáše a Adama (ano, představení začíná od Adama), Dekastelův ďábel, Vokurka v roli Piláta, (stihl i další postavy),
Palátová, Zahnová, Lexová. Všechny v několika rolích. Zahrála si i režisérka Marečková. Její opovědník a vypravěč drželi pevně styl
i tempo inscenace.
Dobré divadlo prostě nežije jen nahoře, nýbrž i dole. Co jsem v autoservisu neviděl: šmíru, předstírání,
nepravdivost, prázdnotu. Herci věděli, co a proč hrají a diváci to na nich poznali. Chuchelští divadelníci pak u ohně na nádvoří
říkali, že to není jejich poslední představení. Budou další, drže jim palce, choďte na ně, stojí to za to.
Karel Steigerwald